PROMOXBUZZ FX

Promoxbuzz Natural To Street

Promoxbuzz Natural To Street

Friday, July 29, 2016

KATA HATI

Aku seorang insan yang lemah,
Tidak bererti aku tidak kuat,
Setiap kapal berlayar akan ada tujuannya,
Kita hanya rancang sesuatu yang terbaik,
Apa kata layaran itu bertukar kapal angkasa,
Sesuatu berputar untuk mencapai bintang,
Engan dicari salahkan bulan,
Engan dicuba salahkan langit, # ingatan.
Angin bayu di tepi ruang luas pasir,
Akan jejaki rumpun yang terpapah di pasir,
Mencari kebahgian di atas nya,
Melalu sesuatu yang mencari pelbagai destinasinya,
(Created - Tue 12/7/2016)
Apakah aku yang bersalah!!!
Inginkan rasa dingin di dada,
Harum bunya semerbak pandan,
Mengapa harus diperlakukan,
Ingatlan sudah diperjuangkannya.
Apakah ingin almari diturunkah..
Jangan ingat satu percarian yg kukuh,
Turunlah kepada hati yang tenang,
Agar sesuatu dapat dibentang.
Lautan yang kering dibasahi,
Aku cuma basahi pipi,
Mengapa aliran agak perlahan,
Kerna misiku masih lagi dipersiakan.
Berdiri di atas pemaisuri indah,
Aku menunggu di luar khemah 
Apa ertinya kau terselah,
Jika penghujung tiada helah.
Hati berbisik akan berkata,
Pesanan agar dipercepatkan,
In sha allah diriku akan melangkah jua,
Ingatlah ia akan memberi sinar harian.
Apa jua kata orang,
Berdiri bersandarkan tiang di tepi kedai,
Ingatlah kita seorang yang merancang,
Keluahan hati sudah tergadai.
Memberi salam atas sampainya,
Di hujung rantau dia pergi,
Jika ini yang dikatanya,
Haruslah aku berdiam diri. $#
(Created - Wed 13/7/2016)
Hidup umpama tiada pita suara,
Diberi tiada nilainya,
Jika ini tiada penentuannya,
Sanggup akan kesudahan nya.

Share this:

Post a Comment

 
Copyright © 2014 ProMoxBuzz. Designed by OddThemes