PROMOXBUZZ FX

Promoxbuzz Natural To Street

Promoxbuzz Natural To Street

Sunday, June 26, 2016

REALITI CINTA



Di dalam kehidupan seharian kita tidak menyedari akan masa yang berputar sehingga kita menyifatkan “Rasa sekejap jer dah umur 26 tahun”. Pemikiran kita telah bertukar akan peristiwa pahit dan manis di masa silam. Memang kita mempunyai sifat dan rasa yang cukup dalam bila terkenang akan sesuatu yang lalu.

(AKU LELAKI) – Sekolah Menengah
Akan tetapi, yang kita akan katakan pada diri adalah “SWEETNYER”!!! Semestinya kita akan terpikir akan kisah CINTA kita terdahulu dengan seseorang yang kita sayang yang menyemat dan diikat teguh akan hati ini.

Zaman sekolah dahulu kita sering dikejarkan dengan sifat cinta akan seseorang gadis yang kita cinta, yang kita sayang dan sangjung tinggi lebih daripada menyayangi diri kita sendiri. Yelah kan, kita akan sentiasa memberi janji-janji manis dalam kiasan kata:-

“Lautan Api pon sanggup aku renangi”
“Gunung yang tinggi pon aku sanggup redahi”
“Aku akan jadimu seorang isteri”

Ini cinta dinamakan cinta sejati “OPSS” yeke??? Di zaman sekolah Cinta memang akan memberi impak yang besar terhadap diri sebagaimana lebih tercapai atau terlebih sudah.

Maksud saya dalam rangkap tercapai tu:- Dapat memberi manfaat dalam pembelajaran kita, dalam kita bercinta, ia akan memberi kita semangat untuk teruskan pembelajaran dan mempunyai sifat yang cekal akan kehendak kita di masa akan datang. Ini boleh disifatkan seorang lelaki yang mempunyai pemikiran yang lebih jauh dan mendalami apa yang di hendakan dengan gerakan kata hati. Dia ini selalu memcari cinta yang suci disamping diredhoi dan berusaha dalam apa jua keadaan samada  dalam pembelajran dan lain-lain. Tujuan cinta seorang ini adalah ikhlas. Pandai-pandai korang sambung yer.

Maksud rangkap Terlebih Sudah:- Tidak memberi apa-apa kesan terhadap diri atau memberi kesan yang agak tajam seperti pedang menusuk hati ibu bapa. Dari segi pembelajaraan memang merosot, kerana hati berpaling tadah dan pemikiran kucar-kacir dengan cintanya. Apa yang difikirkan hanya untuk mendekati cintanya sahaja (Seorang Wanita). Yelah buat faham-faham lah. Asyik nak jumpa jer, kan dah lain jadinya.


(Kisah Saya)

Dalam cinta saya, pernah saya menyukai seseorang hamba ini. Saya merasa tidak sedap hati dan ingin text dengan dia. Malam tu jugalah saya berterus terang. “Mengapa saya suka dia”, :

“Perbualan dan sifat dia di depan mata memberi kemanisan di hati”
“Menjaga kehormatan dan talian dengan yang Maha Esa”
“Hormat dan etc.”

Humm…  best kan, nie lah membuat hati saya terbuka. Masa tu dah umur 21 kot. Masih muda kan, tetapi saya mempunyai prinsip2 yang teguh. Hehe… Dalam perbualan text tu:-

Aku : Salam… tgh wat pe?
Dia : Wasalam… baru jer habis mengaji. Kenapa awak msg saye?
Aku : Yelah….
Dia : Yelah ape?
Aku : Yelah aku dah suka kat engkau, hati aku dicuri oleh engkau.
Dia : Betulke?
Aku : Yer lah betul… (dalam hati aku > alhumdilillah dia terima kot)
Dia : “Dalam islam xde maksud nak couple2” kalau nak terus merisik ke ape ke. Saya hanya terima seadanya.
Aku : (Hati berkata: kan masih belajar, nak kawen ape, ekonomi sendiri pon taka de, nak jaga anak orang).
Aku : Oklah tak pe. Salam.
Dia : Wasalam.

Wah, hebat bukan, inilah yang saya alami dulu. Memang memberi makna yang sungguh dalam. Ini adalah nasihat yang paling bermakna bagi saya walaupon terlepas dia, tetapi words tu saya mark. Heheh.. Alhamdulillah, jadilah saya seperti ini.


Jadi berpatah balik dengan keadaan di atas. Saya suka mengulas akan rangkap terlebih sudah. Mengapa? Terlebih sudah ini merangkumi lelaki yang mempunyai sifat yang berbahaya (bukan semua) tetapi segelintir. “(Saya lelaki saya tahulah)” Yelah selalu mereka cakap aku boleh memilih lagi, 2 or 3 orang pon tak ape “Sebab aku bujang”.

Memang boleh memilih, tak salah pon memilih, yang salah disini, jangan main perasaan seorang dengan kepentingan sendiri. Yelah Sering sangat berlaku, kalau dah dapat yang terlebih sudah tu, tunggu lah, adakah ia akan bertanggungjawab atau main lepas jer. Heheh.. korang ikir lah sendiri. Selalunya, melepaslah bukan nak bawak ke pelamin pon. Nie lah saya boleh ketegorikan sebagain CINTA ATAS NAFSU.

Cinta atas nafsu ini akan banyak alasan atau kata2 yang sweet dikeluarkan dari mulut. Yelah nak dapat kan. Mestilah pandai pujuk rayu. Lagi-lagi berduaan. Habislah…

Kepada Kaum Hawa tu, Kuatkan iman anda dan sentiasa berwaspada dengan cinta anda. Biar cinta kita jauh lebih baik dari Mendekati. FAHAM… tu jer lah… Walaupon singkat. Nasihat diatas, Sila fahami dengan Mendalam,  barulah dapat sesuatu arah dan tujuaan anda hidup.

"Cinta bukan mudah untuk Dicintai"


Promoxbuzz.com

Share this:

Post a Comment

 
Copyright © 2014 ProMoxBuzz. Designed by OddThemes