PROMOXBUZZ FX

Promoxbuzz Natural To Street

Promoxbuzz Natural To Street

Friday, June 17, 2016

Impak Dari "BREXIT" dalam Dunia Perdagangan




Dalam dunia perlaburan, tidak asing lagi mendengar perkataan 'Brexit' yang memberi impak besar di dalam perlaburan dan risiko yang tinggi. Ini akan menyebabkan keuntungan yang besar atau kerugian yang mendadak dengan penurunan dan kenaikan sehingga ribuan pips. 

Brexit sama kata lain 'Brixit' atau 'British''Exit' merujuk kepada kemungkinan Great Britain meninggalkan Kesatuan Eropah ataupun tidak. Ini adalah untuk rakyat Inggeris atau British mementukan negaka ini akan tetap sebahagian daripada Kesatuan Eropah (UE) atau keluar sebelum berakhirnya 2016. Sememangnya, ia berdasarkan pengundi British sama ada memutuskan negara mereka akan tetap sebagai sebahagian Kesatuan Eropah. Selain itu, EU merasa sangsi dengan perkongsian ekonomi dan politik yang mengandungi 28 negara dengan perkembangan yang tidak cukup kuat mendorong negara keluar daripada consortium itu. 


Pengundian daripada kedua-dua pihak U.K dan penggubalan undang-undang telah melahirkan kekecewaan di dalam situasi ini. Perdana Menteri, David Cameron untuk berundingan untuk satu perjanjian baru dengan konsortium 28 negara. Sekiranya dia gagal berbuat demikian, keadaan akan menjadi lebih teruk dan menyebabkan pengundi yang berpengaruh akan melakukan apa jua untuk meletakkan Britian keluar dari zon kesatuan Euro iaitu 'Brexit'.


Perundingan ini haruslah dipikir secara matang dan telus untuk mengekalkan British berada di dalam zon kesatuan Eropah. Jika British memutuskan untuk meninggalkan Kesatuan Eropah, haruslah melakukan rundingan perdagangan baharu dengan 27 negara kesatuan eropah EU. Perundingan perdagangan ini tentu diperlukan agar urusan perdagangan British boleh export and import barangan tanpa memerlukan kenaikan kadar tarif yang berlebihan dan batasnya. 


Kesan-Kesan dari "Brexit"

(Sumber dari FXCM) 
1. Imigresen
Satu perkara yang telah memberi kesan ke atas perbahasan Brexit adalah imigresen. Selama bertahun-tahun, polls telah berkali-kali menunjukkan imigresen menjadi kebimbangan atas rakat. Dalam kes krisis pelarian yang sedang berlaku, isu ini telah berkembang jauh lebih penting, dan membantu bahan api pertumbuhan dipanggil euroskepticism, dipercayai kuasa EU tidak harus meningkat. Ini pandangan sentiasa terkemuka di UK, tetapi ia telah mengumpul pengaruh kerana cabaran imigresen. Ramai pengundi British telah berubah setia dan berjuta-juta rakyat telah menyokong Parti Kemerdekaan UK. Sebuah parti yang popular dengan berkempen terhadap imigresen dan menyokong meninggalkan EU.

2. Sentimen Di Parlimen
Walaupun pemilihan ujiselidik, telah menunjukkan bahawa semakin banyak pengundi British mahu meninggalkan EU, penyelidikan yang dijalankan oleh badan-badan tertentu yang berpangkalan di London Open Eropah menunjukkan bahawa 22 orang ahli konservatif Parlimen adalah "Tegas Out" dan 47 adalah "Daripada Condong," berdasarkan penilaian terhadap kenyataan umum mereka.

3. Impak Brexit
Implikasi potensi Brexit ini agak rumit, kerana mereka banyak bergantung kepada tindakan ekonomi U.K.. Dalam masa yang sama, kumpulan 28 negara berpendapat bahawa jika UK perlu membuat keputusan untuk pergi dengan sendiri, langkah itu boleh mewujudkan kehilangan pekerjaan meluas dan tidak seimbang.

4. Implikasi Trading
Satu perkara yang penting kepada masa depan U.K. hubungan perdagangan dengan negara-negara di seluruh dunia. Pada masa ini, EU adalah partner untuk 12 negara perdagangan terbesar (Great Britain). Jika U.K. meninggalkan perkongsian 28 negara, perniagaan mungkin mendapati bahawa mereka mempunyai kebebasan yang jauh lebih besar untuk berdagang dengan syarikat-syarikat di seluruh dunia. Walau bagaimanapun, jika perusahaan dalam EU baru enggan untuk menjalankan perniagaan dengan syarikat British, organisasi seperti itu boleh memberi dan mengahadapi tekanan yang besar.

5. Kebimbangan FDI
Kebimbangan terhadap perdagangan, Brexit akan memberi kesan terhadap pelaburan asing dalam perniagaan negara. Beberapa analisis telah dilakukan bagi menilai prestasi ekonomi, telah menganggarkan bahawa jika Great Britain berjaya mewujudkan satu perjanjian perdagangan bebas dengan EU selepas meninggalkan perkongsian itu, ia akan kehilangan pelaburan asing secara langsung bersamaan dengan (2.2% daripada kasar product.13 domestik).

6. Kesan Terhadap EU
Brexit sememangnya akan memberi kesan dan impak yang besar kepada EU. Proses sebenar di UK meninggalkan perkongsian itu dan mewujudkan perjanjian baru dengan baki negara-negara EU akan mengambil sekurang-kurangnya 10 tahun. Dalam usaha untuk mengurangkan ketidakpastian ini, peguam bela Brexit sedang menimbang pilihan yang berpotensi. Mereka sedang mempertimbangkan sama ada menyokong referendum kedua di mana model untuk meneruskan atau membuat usaha untuk mewujudkan kata sepakat di sebalik transaksi perdagangan U.K.


Referenfum ini telah dijadualkan pada 23 June 2016 samaada Great Britain harus meninggalkan EU atau tidak. Analisis mengatakan bahawan gambaran untuk mendekati Great Britain akan keluar dari EU adalah sesuatu yang agak sukar dan agak sulit.

Share this:

Post a Comment

 
Copyright © 2014 ProMoxBuzz. Designed by OddThemes